На Мето

кьошето

Издирва се: гражданско общество (за предпочитане живо)

2 comments
Активно търся онези ентусиасти, които да ме посъветват компетентно как да принудя общинските власти да си вършат работата.
В моите представи подобни активисти са част от гражданското общество.
И обяснявам:
В китния ми софийски квартал дупките по улиците се пъпкуват, опрашват и плодят със страшна сила.
Намирам телефон на Столичен инспекторат 987 5555 - по форумите чудеса се сипят за него.
Наистина, там са любезни, а и щастливи, щом разбират, че е за дупки. Т.е. не е в тяхната компетенция. И с нескрито удоволствие ме прехвърлят на централата на "Пътна инфраструктура" - 983 1580. За да подчертаят неприязънта си към тях, ми дават и вътрешния номер на шефа - 119. В случай, че ми се прииска да му ставам баща.
Разговорът с моя номер е кратък и делови. И ялов.
На следващия ден се обаждам отново (защото е по-трудно, но пък приятно да имаш активен подход към проблема, вместо да псуваш всичко живо). Същото. Практикувам го от известно време и вече имам отговор - "ще предам на колегите".
Не ме удовлетворява обаче и продължавам да търся начини за принуда.
Подшушват ми да съм сезирал Районна прокуратура за неизпълнение на служебни задължения от страна на дирекцията.
И тук идва въпросът ми: имам ли правното основание да го правя? Как мога да докажа, че съответната дирекция не си е изпълнила задълженията? Как да бъда ефективен? Защото обичам да си общувам с властта и да получавам официални писма, но повече обичам да нямам дупки по улицата си.
Та, продължавам да търся - основно из нета и на по бира с приятели, онези доброволци, които с юридически съвет или просто с емпирично познание да ми подшушнат как и аз да тормозя властта, която иначе храня, за да ме гледа добре.
Приятели и минаващи, всеки съвет и всеки споделен опит е добре дошъл!
Както и аз ще споделям докъде съм я докарал.
И звънете! Създавайте работа на общинари и прочие чиновници!

2 коментара:

  1. Застъпвам се за обществения застъпник, като вариант да надвиеш на институциите с институции. По нашенски казано "омбудсманът".

    ОтговорИзтриване
  2. Привет, анонимен странниче :)
    Имаш предвид Омбудсмана на републиката? Който отговаря на този сайт? http://www.ombudsman.bg/
    Не се бях сетил, наистина.
    В момента вече съм на етап почетвъртно напразно обаждане до кърпачите на дупки и подготвяне на детайлите по молбата до прокуратурата - данни за проведените разговори - дата, час, описание на проблема и т.н.
    Като получа някакъв отговор и от тях - при чичо Гиньо :)
    И пак ще споделя какъв е ефектът. Току виж почнали да намаляват дупките.
    Впрочем, знаеш ли какво споделиха хора, обиколили тези дни западните Балкани с кола? Най-зле били пътищата в Македония и след това в България. И това в сравнение със Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина (!), Хърватия, Албания (!) !!! Ей това е без коментар!

    ОтговорИзтриване